BLACK FRIDAY OFFERS
25 Νοεμβρίου, 2022ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΒΙΒΛΙΑΡΙΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ & ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΦΗΜ
19 Μαΐου, 2023Στις αρχές Ιουνίου αναμένεται να ξεκινήσει η σταδιακή διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και η αποστολή online των δεδομένων στα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ. Δύο αποφάσεις που υπέγραψε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής καθορίζουν τεχνικές προδιαγραφές για δύο νέους τύπους Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ), ενώ παράλληλα βελτιώνονται οι προδιαγραφές διασύνδεσης μεταξύ ταμειακών μηχανών και POS.
Με το νέο σύστημα, οι ταμειακές και τα POS δεν θα λειτουργούν αυτόνομα στις συναλλαγές με χρεωστικές κάρτες. Δηλαδή, για πληρωμές με κάρτα δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής. Το ποσό θα βγαίνει απευθείας από την ταμειακή μηχανή.
Ειδικότερα, με το νέο σύστημα ο έλεγχος θα γίνεται ως εξής:
1. H συναλλαγή ξεκινά από τον Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (ΦΗΜ), δηλαδή τις εξελιγμένες ταμειακές μηχανές για τις συναλλαγές λιανικής. Ο χειριστής (υπάλληλος ή καταστηματάρχης) επιλέγει «πληρωμή με κάρτα» και ο ΦΗΜ στέλνει σχετικό αίτημα στο σύστημα πληρωμών με κάρτες EFT/POS.
2. Το σύστημα EFT/POS επιβεβαιώνει αυτόματα στην ταμειακή μηχανή τη λήψη του αιτήματος, θέτοντάς τη σε αναμονή του αποτελέσματος.
3. Το POS συνδέεται στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών (τράπεζα ή αντίστοιχη υπηρεσία πληρωμών) και λαμβάνει πληροφορία αν υπήρξε: α) online έγκριση ή β) offline έγκριση ή γ) απόρριψη offline ή δ) διακοπή της συναλλαγής.
4. Το σύστημα EFT/POS αποκρίνεται στην ταμειακή με το τελικό αποτέλεσμα: απόρριψη ή έγκριση. Επιπλέον, ταυτόχρονα με την έγκριση, στέλνει και τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (αριθμός συναλλαγής, κωδικός έγκρισης κ.λπ.) αλλά και δεδομένα για εκτύπωση της απόδειξης από την ταμειακή.
5. Η ταμειακή μηχανή (ΦΗΜ) επιβεβαιώνει τη λήψη του τελικού αποτελέσματος. Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση αυτή, για οποιονδήποτε λόγο, δεν τεκμηριωθεί από το σύστημα EFT/POS, τότε το EFT/POS δημιουργεί σχετική σήμανση για τη μη διεκπεραίωση της συναλλαγής από τον φορολογικό μηχανισμό.
Το ποσό πληρωμής δεν θα εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS, αλλά θα βγαίνει απευθείας από την ταμειακή.
Διαβίβαση σε myDATA
Η δεύτερη απόφαση του διοικητή αφορά βελτιώσεις στη διαβίβαση δεδομένων για 1,3 εκατ. επιχειρήσεις και επαγγελματίες στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
Ειδικότερα:
1. Ταμειακές μηχανές. Μετατίθεται για την 1η Απριλίου 2023 η υποχρέωση διαβίβασης χαρακτηρισμού των εσόδων λιανικής που εκδίδονται από ταμειακές μηχανές διαμέσου του πληροφοριακού συστήματος ΦΗΜ. Μέχρι την 31η Μαρτίου 2023 τα σχετικά δεδομένα εξακολουθούν να διαβιβάζονται μέσω των προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (λογιστικό ERP) ή της ειδικής φόρμας καταχώρισης της ΑΑΔΕ e-send.
2. Χρόνος διαβίβασης στο myDATA μέσω ERP. Από την 1η Απριλίου 2024 η διαβίβαση της σύνοψης παραστατικών συναλλαγών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/λογισμικό, ERP) θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο. Από τις 5 Ιουλίου 2022 και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023, η διαβίβαση της σύνοψης παραστατικών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/λογισμικό, ERP) προβλέπεται εντός της επόμενης ημέρας από την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού. Προβλέπονται εξαιρέσεις για επιχειρήσεις με πολύ μεγάλο όγκο συναλλαγών και ειδικές συνθήκες έκδοσης των παραστατικών τους.
3. Χρόνος διαβίβασης στο myDATA μέσω της φόρμας καταχώρισης. Για το έτος 2023, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τη φόρμα καταχώρισης υποχρεούνται να διαβιβάζουν τις συνόψεις των παραστατικών τους εντός της επόμενης ημέρας από την ημερομηνία έκδοσης. Κατ’ εξαίρεση, οι επιχειρήσεις που το προηγούμενο φορολογικό έτος είχαν ακαθάριστα έσοδα έως 10.000 ευρώ μπορούν να διαβιβάζουν τα σχετικά δεδομένα μέσω της ειδικής φόρμας καταχώρισης της ΑΑΔΕ έως τη 10η ημέρα του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδίδονται.
4. Ηλεκτρονική τιμολόγηση. Επεκτείνεται σε έξι μήνες το στάδιο προσαρμογής στην έκδοση παραστατικών αποκλειστικά με ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν αυτόν τον τρόπο έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών. Η δυνατότητα αυτή αφορά τις συναλλαγές χονδρικής με άλλες υπόχρεες επιχειρήσεις όσο και τις συναλλαγές με το Δημόσιο, στο πλαίσιο των δημόσιων συμβάσεων.
5. QR code. Παρέχεται η δυνατότητα να υπάρχει QR code στα λογιστικά στοιχεία που εκδίδονται με τη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό ERP).
6. Αλιείς. Καθίσταται προαιρετική η υπαγωγή των αλιέων που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ στις υποχρεώσεις διαβίβασης δεδομένων στο myDATA, για τα έτη 2021 έως και 2023.
Τέλος, δια του παρόντος, σαν πιστοποιημένοι προμηθευτές των προγραμμάτων «ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ 2.0» θα θέλαμε να σας επισημάνουμε ότι μπορείτε μέσω αυτής, να αξιοποιήσετε το VOUCHER που θα
εκδοθεί – σε λίγες μέρες – για λογαριασμό σας από τον ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ και πιο συγκεκριμένα από το
πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ», προκειμένου να αναβαθμίσετε τη μηχανογράφησή σας.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ!!!!
Το ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΟΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ) ΔΕΝ ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΙ Hardware (δηλαδή συσκευές)
παρά μόνο Software (Λογισμικό/Προγράμματα) . Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουμε να σας προσφέρουμε
λύσεις σε ολοκληρωμένα προγράμματα μηχανογράφησης (ERP) ή σε web εφαρμογές λιανικής πώλησης (δηλαδή να
κόβετε τις αποδείξεις σας και τα τιμολόγιά σας από το κινητό/tablet σας και αυτά να πηγαίνουν απευθείας στο
mydata)
Επίσης να σας ενημερώσουμε ότι τα υπόλοιπα προγράμματα για τα οποία μπορεί να έχετε κάνει αίτηση «Ψηφιακές
Συναλλαγές» (τα οποία αφορούν και hardware) όπως πχ στην κατηγορία «Αντικατάσταση EFT/POS» έχουν
παραταθεί και πολύ πρόσφατα στο ίδιο πρόγραμμα άνοιξε και η αίτηση για την «Αναβάθμιση ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ για
διασύνδεση με EFT/POS.» Για την εξέλιξη των αιτήσεων σας καθώς και για την υποβολή νέων, σας υπενθυμίζουμε
https://beneficiary.digitalsme.gov.gr/applications
Βρισκόμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε συμπληρωματική πληροφορία ή διευκρίνιση και θα χαρούμε να
συζητήσουμε για την κάλυψη των μηχανογραφικών αναγκών σας.